Intrebari frecvente - FAQ

Intotdeauna in intampinarea celor mai importante persoane - voi, cursantii nostri, incercam sa anticipam orice nelamuriri ati putea avea. Iata cateva raspunsuri la intrebarile frecvente ce ne-au fost adresate in decursul celor aproape 10 ani de experienta. In cazul in care aveti si alte intrebari, pentru care nu regasiti raspuns pe site-ul nostru, nu ezitati sa ne contactati.

FAQ pentru inscrieri


Care este programul pentru inscrieri?

Detalii despre inscrieri regasiti pe site-ul nostru la sectiunile inscrieri si contact.

Care sunt modalitatile de plata?

Va puteti inscrie alegand una dintre urmatoarele variante:
  • Va asteptam la biroul pentru inscrieri pentru a achita cursul cash sau prin intermediul cardurilor bancare emise sub sigla Visa (Clasic sau Electron) sau MasterCard [str. Munitiei nr.5], fara nici un comision. Posesorii de carduri emise de BCR vor putea achita contravaloarea cursurilor in maxim 10 rate, fara dobanda. Sambata, la biroul de inscrieri, nu se efectueaza plati cu cardul, ci numai cash.
  • In cazul in care doriti sa achitati prin OP, va rugam sa solicitati datele firmei noastre, pe adresa de e-mail: office@avantajconsulting.ro,specificand in corpul mail-ului care este cursul de care sunteti interesat[a]: data de incepere, program, precum si un numar de telefon si o adresa de e-mail pe care sa va putem contacta direct.
  • Daca doriti sa achitati pe persoana juridica, va rugam sa ne transmiteti, pe adresa de e-mail: office@avantajconsulting.ro, datele firmei dvs. pentru a va completa | transmite factura proforma. Va rugam sa precizati in corpul e-mail-ului care este cursul dorit, impreuna cu data de incepere si program, si de asemenea, numele complet al personei care va urma cursul, alaturi de numar de telefon si adresa de e-mail.

Trebuie sa ma inscriu personal sau poate sa ma inscrie altcineva?

In cazul in care nu reusiti sa ajungeti personal la unul din birourile de inscriere, poate sa va inscrie oricine altcineva. Persoana care face inscrierea trebuie sa stie cateva detalii referitoare la persoana inscrisa: nume, prenume, numar de telefon [de preferat, mobil], adresa de e-mail. Dosarul cu copiile dupa acte poate fi adus ulterior de catre dvs., direct la curs sau transmis, scanat, pe adresa de e-mail: avantajconsulting@yahoo.com.

Pot sa beneficiez de vreo promotie la inscriere? Cum pot afla detalii despre promotii?

Va rugam sa urmariti pagina de promotii a site-ului nostru, unde sunt afisate promotiile aflate in derulare. Va invitam sa dati
like
paginii noastre pe Facebook si in felul acesta veti avea un acces mai facil la tot felul de promotii si concursuri, care de care mai interesante.

Se acorda reduceri sau alte facilitati?

Va doriti sa urmati mai multe cursuri in cadrul firmei noastre? Castigati cunostinte si economisiti bani! Achitati primul curs integral, al doilea cu 10% discount, al treilea cu 15% discount si de la al patrulea 20%! Promotia este valabila si pentru firme care doresc sa perfectioneze competentele angajatilor: 2 persoane - 10%, 3 persoane - 15%, 4 persoane - 20%. Persoanele fizice pot plati in doua rate [prima rata inainte de inceperea cursului iar a doua, inainte de a doua jumatate a cursului].

Ce acte sunt necesare pentru a ma putea inscrie?

Dosarul pentru inscriere trebuie sa cuprinda copii simple, nelegalizate, dupa: 1. actul de identitate, 2. certificatul de nastere, 3.ultima diploma obtinuta in sistemul de invatamant liceal sau universitar [minim certificat de absolvire a liceului - 12 clase, fara scoli profesionale; diploma studii universitare este obligatorie numai pentru cursul de Linux] 4. certificatul de casatorie daca este cazul si s-a schimbat numele, dosar necesar pentru a putea obtine diploma acreditata la absolvirea examenului de final de curs. Daca aveti facultatea in derulare, puteti aduce adeverinta pe care sa fie specificat "pentru cursuri de formare profesionala". In situatia in care nu puteti aduce dosarul complet la inscriere, acesta se poate transmite la inceputul cursului, dlui. profesor.

Ce se intampla daca nu am urmat studiile in Romania?

In cazul in care nu ati urmat studiile liceale/universitare in Romania, diploma de studii trebuie sa fie echivalata, chiar si pentru Republica Moldova. Procedura se poate gasi la: http://www.cnred.edu.ro/#Echivalare

Ma pot inscrie la cursuri daca nu am terminat liceul?

Da, va puteti inscrie la cursuri si le puteti urma fara nicio problema, invatand astfel sa lucrati in domeniul care va place. Insa, nu veti putea sustine examenul de final de curs si nici obtine diploma aferenta cursului imediat dupa terminarea acestuia. Pentru a putea obtine diploma, dosarul dvs. trebuie sa cuprinda minim certificat de absolvire a liceului [12 clase, fara scoli profesionale; diploma studii universitare este obligatorie numai pentru cursul de Linux]. Puteti participa la cursuri, urmand sa sustineti examenul in momentul finalizarii studiilor liceale, oricand ulterior. Intre timp, va putem elibera adeverinta, semnata de Dl. director si stampilata, in care se atesta faptul ca au fost urmate cursurile in cadrul firmei noastre. Adeverinta are valabilitate pana in momentul eliberarii diplomei.

Ma pot inscrie daca nu stiu nimic despre materia respectiva?

Sigur ca da! Va puteti inscrie in acest caz la cursurile de nivel I, pentru incepatori. Trebuie sa aveti insa cunostinte medii de operare calculator, urmand ca programele specifice sa le deprindeti la curs.

Pot sa ma inscriu la modulul II – Avansati, daca nu am sustinut examenul pentru incepatori?

Inscrierea la cel de-al doilea modul nu este in niciun fel conditionata de sustinerea examenului pentru primul nivel. Va puteti inscrie fara nicio problema, iar ulterior veti sustine ambele examene sau numai pe cel pe care il doriti.

FAQ pentru examene


Care este procedura pentru examene?

Profesorii va vor informa cu privire la examen in timpul cursului si va vor explica in mod punctual ce trebuie sa contina proiectele de final de curs. Sesiuni de examene se organizeaza din 7 in 7 saptamani, aproximativ. Datele de sustinere a examenelor sunt afisate pe prima pagina a site-ului nostru, la fiecare curs, sectiunea “examene / diplome”. Cu aproximativ 7 zile inainte de examene, sunt transmise automat e-mail-uri oficiale cu orele de sustinere catre toate grupele care au finalizat cursurile recent, precum si celor care au solicitat reprogramari, cu conditia ca dosarul cu acte sa fie complet si contravaloarea cursului achitata in intregime. In cazul in care dosarul dvs. nu este complet, veti primi un e-mail intermediar in care veti fi rugat sa ne transmiteti actele. E-mail-ul va contine, de asemenea, detalii despre adresa de e-mail pe care trebuie sa transmiteti proiectele, data limita de transmitere si locatia la care se vor desfasura examenele. In cazul in care ati fost programat pentru examen si nu va puteti prezenta, va trebui sa solicitati reprogramare, urmarind planificarea sesiunilor de examene afisate la noi pe site. Nu veti primi e-mail de fiecare data cand se organizeaza examene, ci numai in prima sesiune in care sunteti programat[a].

Cand se anunta datele pentru examen?

Datele pentru examen sunt afisate pe prima pagina a site-ului, la fiecare curs, sectiunea “examene / diplome”, in saptamana imediat urmatoare finalizarii examenelor curente si cu cel putin o luna si jumatate inainte de viitoarele examene. E-mail-urile cu examene sunt transmise in mod oficial, catre toate grupele care au finalizat cursuri recent, cu aproximativ 7 zile inainte. In timpul cursului puteti afla toate informatiile referitoare la examene direct de la profesorii nostri, care va vor oferi intregul suport.

Cand se transmit e-mail-urile pentru examene?

E-mail-urile cu examene sunt transmise in mod oficial, automat, catre toate grupele care au finalizat cursuri recent, cu aproximativ 7 zile inainte. Cei care doresc sa se reprogrameze trebuie sa ne anunte pe e-mail, respectand perioada afisata pe prima pagina a site-ului, sectiunea examene, in acest scop.

Unde / cum pot preda proiectul de final de curs?

Aceste informatii [data limita trimitere proiect, adresa de e-mail la care va fi transmis proiectul si alte detalii despre examen, inclusiv o recapitulare a ceea ce trebuie sa contina proiectul la fiecare materie in parte] le veti primi in e-mail-ul oficial, cu 7 zile inainte de examen. Proiectele vor fi trimise folosind un serviciu de transfer [transfer.ro, wetransfer.com, etc.]. Obligatoriu, in corpul mesajului veti mentiona numele dvs. complet, cursul urmat si data examenului [exemplu: Nume Prenume, denumire curs, data sustinerii examenului/ luna/ anul].

Care sunt motivele pentru care nu am primit e-mail-ul pentru examen, desi colegii mei l-au primit?

Exista doua motive: fie nu aveti dosarul cu acte complet [este posibil sa lipseasca copia dupa un singur act si totusi sa nu primiti e-mail-ul, regula fiind ca toate actele specificate sa se regaseasca la noi] sau mai exista restante referitor la plata [in cazul in care nu figurati in baza noastra de date cu intreaga suma achitata, veti fi automat exclus[a] din listele cu e-mail-uri pentru examene]. Aceste lucruri pot fi rezolvate astfel incat sa sustineti examenul [actele pot fi transmise, sumele restante pot fi achitate]. In situatia exceptionala in care stiti ca cele doua conditii de mai sus sunt indeplinite si totusi nu primiti e-mail-ul pentru examen, va rugam sa ne contactati pe adresa de e-mail office@avantajconsulting.ro pentru verificari suplimentare.

Pot sustine examenul intr-o alta sesiune daca nu pot ajunge atunci cand sunt programat?

Sigur ca da! Examenul se poate sustine oricand, in orice alta sesiune, prin reprogramare. Va trebui sa urmariti pe site datele viitoarelor examene si sa ne solicitati pe e-mail reprogramare in perioada specificata pe site in acest scop.

Ce se intampla daca pic examenul?

In eventualitatea nefericita in care acest lucru se va intampla, puteti sustine examenul intr-o alta sesiune, prin reprogramare.

Exista vreo taxa de examinare?

Taxa de examinare este 50 de lei. Se achita in ziua sustinerii examenului. In cazul in care veti sustine mai multe examene in aceeasi sesiune, veti achita numai o singura taxa.

FAQ pentru diploma


Cat dureaza pana cand sunt gata diplomele?

Diplomele sunt gata in aproximativ 5 saptamani, din momentul sustinerii examenului. Fiind vorba despre diplome acreditate, acestea urmeaza o anumita procedura, care dureaza un pic: trebuie tiparite, semnate de membrii comisiei, li se aplica timbru sec. Aceasta durata se poate extinde cu maxim o saptamana sau doua, in situatia unor evenimente neprevazute sau atunci cand sunt intercalate vacante sau zile oficial libere, pentru ca suntem conditionati de programul ANC-ului [Autoritatea Nationala pentru Calificari]. In momentul in care diplomele sunt gata, tuturor cursantilor care au participat in sesiunea respectiva le este transmisa notificare pe e-mail, care va cuprinde inclusiv programul de eliberare diplome si adresa de la care se elibereaza acestea.

Pot veni sa ridic diploma pentru altcineva sau altcineva poate sa ridice diploma pentru mine?

Diplomele se ridica personal, pe baza de buletin, sau de catre o alta persoana, insa obligatoriu cu procura/imputernicire de la notar. Fiind vorba despre un document oficial, nu exista exceptie de la aceasta regula, pe care trebuie sa o respectati. Aceasta regula este respectata de catre toate firmele acreditate si de catre toate institutiile de invatamant.

Cat timp este valabila diploma?

Diploma are valabilitate permanentă!

Diploma este acreditata? Care este codul COR aferent fiecarui curs?

Toate cursurile sunt acreditate de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale prin ANC [Autoritatea Nationala pentru Calificari]. Diploma eliberata in urma absolvirii cursului este cu recunoastere profesionala, conform legislatiei in vigoare [OUG 129 / 2000 Republicata]. Acest tip de diploma este singurul document legal in baza caruia se poate incadra in cartea de munca ocupatia aferenta, conform Clasificarii Ocupatiilor din Romania [COR].

Specializarea Grafician Calculator [cod COR 216612]
Specializarea Designer Pagini Web [cod COR 216613]
Specializarea Fotograf [cod COR 343101]
Specializarea Administrare de Retea de Calculator [cod COR 252301]

Sunt diplomele recunoscute international?

Pentru recunoasterea internationala a diplomelor, certificatelor de calificare profesionala, certificatelor de competente profesionale obtinute in Romania este necesara apostilarea [tari semnatare ale Conventiei de la Haga] sau supralegalizarea [tari nesemnatare ale Conventiei de la Haga]. In vederea aplicarii apostilei sau a supralegalizarii de catre organele competente este necesara verificarea autenticitatii diplomelor, certificatelor de calificare profesionala, certificatelor de competente profesional [recunoasterea actelor de studii] .

Cat de repede pot obtine diploma?

La un interval de timp dupa finalizarea cursului veti sustine examenul. Firma noastra organizeaza sesiuni de examene din 7 in 7 saptamani aproximativ, iar dvs. veti fi programat pentru prima sesiune planificata dupa terminarea cursului. Din momentul promovarii examenului, dureaza aproximativ 5 saptamani pana cand diploma dvs. va fi gata. Intre timp, va putem elibera adeverinta in care se atesta faptul ca ati absolvit, semnata de dl. director si stampilata, aceasta avand valabilitate pana la eliberarea diplomei.

Ce se intampla daca pierd diploma?

Se procedeaza la fel ca in cazul oricarui act oficial: se publica un anunt in Monitorul Oficial, referitor la pierderea diplomei [sunt necesare seria si numarul acesteia, pe care le regasiti pe suplimentul descriptiv, in dreapta sus]. Dupa ce anuntul a fost publicat, veniti cu acesta la noi, unde titularul certificatului trebuie sa dea o declaratie scrisa, in care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, imprejurarile in care certificatul a fost pierdut, precum si alte precizari care sa confirme disparitia certificatului respectiv, alaturi de o cerere scrisa tot de titularul certificatului, in care veti cere eliberarea unui duplicat. In baza acestor documente, putem sa va refacem diploma fara nicio problema.

Pot veni sa ridic diploma sambata?

Programul pentru eliberarea diplomelor este de luni pana vineri, in intervalul orar: 14.00-17.30.

FAQ despre cursuri


Se realizeaza proiecte concrete in cadrul cursurilor sau invatam numai teorie?

Cursurile se axeaza foarte mult pe partea practica. De altfel, temele de final de curs care sunt prezentate si la examen reprezinta poiecte concrete in domeniu. Spre exemplu:

Aplicatii curs Grafica publicitara [Adobe Photoshop/Corel Draw] INCEPATORI: coperte de carte, inserturi de presa, prelucrare + montaj de imagini [reasamblare elemente]; decupaj + ajustare tonala imagini in ansamblu si elemente din decupaj; realizare cliparturi, obiecte vectoriale , creatie sau refacere sigle vectoriale, realizare carte de vizita + stampila in format vectorial pentru o firma imaginata de cursant, realizare flyer care sa includa in mod obligatoriu un tabel complex in format vectorial [exclus OLE].
Tema de final de curs: realizare coperta de revista sau catalog [C4+C1] + 2 pagini de interior + 1 reclama pe o pagina in formatul revistei [in total 5 machete]. Machetele vor fi predate in fisier .CDR cu respectarea tuturor regulilor de pregatire pentru tipar!
Site dedicat acestui curs: cursurigrafica.ro.

Aplicatii curs Grafica publicitara [Adobe Photoshop/Corel Draw] AVANSATI: Logo/Stationery Applications: 1. Logo variante 2. Carte de vizita 3. Foaie cu antet 4. Plic 5. Stampila Web Applications: 6. Banner [.gif animat] 7. Website; 8. Galerie foto 9. Newsletter & Stil email 10. Felicitare eveniment sau Invitatie Eveniment – adaptata pentru email; Print applications: 11. CD cover + Mapa 12. Punga 13. Felicitare eveniment sau Invitatie Eveniment + Afis 14. Panou Outdoor 15. Flyer promovare firma/produse 16. Brosura/Catalog 17. Insert de presa 18. Prelucrari si ajustari de imagine pe materiale furnizate la curs. Se va realiza un “Manual de Identitate” in format PDF!

Aplicatii curs webdesign [HTML, CSS] INCEPATORI: creare link-uri intre pagini, crearea de forumlare si tabele, newsletter pentru e-mail, meniuri drop-down, gradienti css, css transition.
Tema de final de curs va fi o lucrare practica: REALIZAREA UNUI WEBSITE COMPLEX STATIC [HTML si CSS]
Site-uri dedicate acestui curs: cursuriweb.ro si curs-web-design.ro.

Aplicatii curs webdesign [CSS3, JavaScript, SEO, hosting] AVANSATI: inserarea de font-uri speciale, realizarea layout-urilor responsive, animatii si tranzitii CSS, realizarea layout-urilor pe baza template-urilor Photoshop, inserarea de galerii JavaScript, notiuni SEO on-page si off-page.
Tema de final de curs va fi o lucrare practica: REALIZAREA UNUI WEBSITE RESPONSIVE [HTML, CSS3 si JavaScript]

Aplicatii curs JavaScript [JavaScript, jQuery]: modificarea dinamica a css-ului pentru elementele deja existente, structuri de tab-uri, crearea / mutarea tag-urilor html, validarea unui formular, meniuri drop-down sau colapsibile, animatii, galerii simple de imagini, jQuery UI [drag and drop, efecte suplimentare]
Tema de final de curs va fi o lucrare practica: REALIZAREA UNUI SITE [care va cuprinde cateva aplicatii obligatorii]

Aplicatii curs programare web avansata PHP/MYSQL: mailer in php; aplicatie de creare de cont si logare in php; creare, editare stergere, setare permisiuni pe diverse grupuri de acces; creare a unei baze de date MYSQL, crearea de tabele, introducerea de date in tabele, vizualizarea, modificarea sau stergerea datelor stocate, publicarea datelor din baza de date pe web; aplicatie – magazin virtual; contor web.
Tema de final de curs: o aplicatie PHP la alegere [ex: zodiac, alegere tipuri de pizza cu preturile aferente si calcul extra topping, formulare cu multiple variante de raspuns si calcule, si altele, la alegere].
Site dedicat acestui curs: cursuriphp.ro.

Aplicatii curs Administrare Linux: configurare comenzi servere, administrare retele. Mai multe intrebari puteti adresa pe acest site chiar profesorului de Linux!

Aplicatii curs Tehnica Fotografica: fotografii in functie de tematica fiecarui curs: aplicatii concrete si tehnice privind campul de profunzime; exemple de incadrari prin respectarea punctelor de aur si a simetriilor [pentru aspectele compozitionale]; teste privind luminile si umbrele; portrete vesel / dramatic in imagine; s.a.
Site dedicat acestui curs: cursurifotografie.ro.